j

j

niedziela, 11 maja 2014

Stroje kąpielowe czyli przygotowania na sezon wakacyjny czas zacząć cz 1

Pomału pojawiają się w sklepach stroje kąpielowe więc pomyślałam, że zanim wybierzecie się na zakupy przeczytacie kilka rad dotyczących ich wyboru. Zdaje sobie sprawę, że nie jest to prosty wybór, wiele osób ma z nim problemy. Strój więcej zakrywa niż odkrywa, a nie każdy może się pochwalić idealnym ciałem jak z rozkładówki. Pamiętajcie jednak, że zawsze możecie dobrać sobie jakieś fajne dodatki jak chusty czy sukienki, dzięki którym możecie zakryć więcej ciała, jeśli nie czujecie się komfortowo w samym stroju. Moim jednak zdaniem jeśli strój jest odpowiednio dobrany, powinno się w nim czuć wygodnie i pewnie. Zwłaszcza, że wybór strojów kąpielowych i ich fasonów jest bardzo duży. Wiele sklepów sieciowych posiada ich bogatą ofertę, w której można wybierać w przypadku dwuczęściowych strojów osobno górę i dół, więc nawet bardziej nieproporcjonalne kobiety nie powinny w tej kwestii być poszkodowane.  Dodatkowo w dalszym ciągu modne są kolorowe stroje, nie koniecznie z jednego kompletu, więc można przebierać w nich dowolnie. 











Przy wyborze stroju należy pamiętać, że ma być on wygodny. Nie może być za ciasny, więc żadnych fałdek. Przymierzając strój warto w nim chwile się poruszać, zgiąć się, tak aby być pewnym, że nie będzie krępował ruchów. Dobrze jest przymierzyć całość stroju, oczywiście ubieramy go na bieliznę a nie na gołe ciało. Nie należy zapominać o odpowiednim doborze biustonosza, ten temat omawiałam już więc jeśli ktoś nie pamięta zapraszam do przeczytania:





Jak zwykle przypominam, że jeżeli ktoś nie wie jaki ma typ figury to odsyłam do linku poniżej gdzie może zaznajomić się z klasyfikacją, którą cały czas posługuje się w swoich postach:









Jabłko


Jak w przypadku każdego ubrania również i strój kąpielowy, a w sumie zwłaszcza on. ma eksponować zalety figury i zakrywać miejsca nie doskonałe. Jak już wiecie jabłka mają obfity biust, odstający brzuszek, wąskie biodra i szczupłe nogi. W jakim stroju zatem takie kobiety będą wyglądać najlepiej? Na pewno jabłko powinno unikać kolorowych wzorzystych kostiumów i takich z metalicznymi, błyszczącymi materiałami. Jabłko jedyne wzory jakie powinno mieć na stroju to w okolicach biustu (ładny obfity biust należy podkreślić).  Jeżeli bardzo lubisz wzory, to wybierz te pionowe, które cię wyszczuplą. Przy tym typie figury unikałabym aplikacji w okolicach brzucha, raczej polecałabym stroje, które w tym miejscu są ciemne  i gładkie. Świetnie sprawdzają się na jabłku stroje z wysokimi wycięciami na nogach dzięki, którym optycznie  będą one dłuższe. Podsumowując, dla jabłka najlepsze będą stroje z wzorami na wysokości biustu oraz takie, które są gładkie w okolicach brzucha oraz wycięte wysoko u dołu. Jabłka powinny wybierać stroje jednoczęściowe albo tankini, żądnych biodrówek! Pamiętajcie też aby biustonosz miał szerokie ramiączka dzięki którym utrzyma wam biust. Polecam wiązania na szyi, najlepiej trzymają biust w ryzach i tworzą dekolt w kształcie V, który wyszczupla optycznie tę część ciała. A oto moje propozycje:















Gruszka

Gruszka jest odwrotnością jabłka czyli posiada bardziej obfite biodra i uda a płaski brzuch i drobne ramiona. W tym przypadku takie  kobiety mogą sobie pozwolić na kolorowe aplikacje, falbanki, cekiny i co im jeszcze przyjdzie do głowy w okolicy biustonosza. Przy tym typie figury można sobie pozwolić na bandaeu lub inne biustonosze bez ramiączek. Wszystko to po to by przyciągnąć wzrok do górnych partii ciała i optycznie powiększyć piersi. Dolna część stroju powinna mieć wycięte nogawki by wyszczuplić uda albo posiadać spódniczkę. Wiele osób poleca gruszką szorty ja jednak uważam, że nie wyglądają one dobrze na tej typie figury. Moment zakończenia materiału zawsze przyciąga wzrok a gruszki powinny odwracać go od swoich nóg, dodatkowo szorty je  skracają a gruszki raczej nie mają ich za długich.
Świetnie sprawdzają się na gruszce pareo jak również stroje z ciemnymi pasami po bokach lub te podkreślające talie. Przede wszystkim jednak kobiety o tej typie figury powinny unikać wszelkich aplikacji i jasnych kolorów w okolicach bioder. A to moje propozycje dla gruszek:







 






Klepsydra

Klepsydra jest niesamowitą szczęściarą gdyż ma proporcjonalną  sylwetkę, więc nawet jeśli nie jest  ona szczupła i posiada trochę nadprogramowych kilogramów to i tak rozkładają się one równomiernie. Dlatego też klepsydry mogą wybierać sobie do woli w różnych fasonach strojów kąpielowych. To co mogę poradzić z mojej strony to fasony bikini i modne w tym sezonie monobikini czyli mocno wycięty strój jednoczęściowy. A o to moje propozycje:










Prostokąt

Jeżeli masz proporcjonalne ciało ale nie posiadasz wcięcia w talii jak klepsydra jesteś prostokątem. Jeżeli posiadasz mały biust to możesz sobie pozwolić na aplikacje i falbanki na biustonoszu. Jeśli masz większy biust staraj się wybierać takie stroje, które mają szerokie ramiączka. Najlepsze dla prostokąta są  jednak stroje podkreślające talię lub monobikini.







Trójkąt

Kobiety o szerokich ramionach a wąskich biodrach powinny wybierać stroje kąpielowe, które zwrócą uwagę na nogi a wyszczuplą ramiona. Co zatem będzie najodpowiedniejsze? Na pewno grube ramiączka biustonosza oraz  wycięte i  kolorowe majtki. Myślę, że świetnym rozwiązaniem będą  monobikini jak i stroje jednoczęściowe z pionowymi liniami tworzącymi złudzenie talii. A o to moje propozycje:






Na dzisiaj wystarczy, w następnych częściach postu przedstawię propozycje dla większych rozmiarów, małego i dużego biustu oraz propozycje na nadchodzący sezon letni. Zapraszam do dalszej lektury 





Korzystałam z zdjęć :
www.modystka.blogspot.com
www.avaro.com
www.blog.stilago.pl
www.szafa.pl
www.blog.diores.pl
www.zakupo-holiczka.blogspot.com
www.kobietamag.pl
www.diores.pl
www.ofemini.pl
www.diores.pl
www.biel.com.pl
www.cogdziezaile.pl
www.opalanie.dziennik.pl
www.lula.pl
www.asport.pl
www.polki.pl
www.stroje kapielowe.pl
www.bikinarium.pl
www.jagna.pl
www.eksperanza-fasion.pl
www.mojebikini.pl
www.superstyler.pl
www.dyejobsyje.blogspot.com
www.aliexpres.pl
www.wanelo.com
www.zeberka.pl
www.modaiija.pl
www.strefa-kobiety.pl
www.mportalik.pl




54 komentarze:

  1. aaaa, zapomnialam o stroju kapielowym, chyba bede musiala za miesiac sobie jakis kupic...

    OdpowiedzUsuń
  2. też szukam jakiegoś fajnego dwuczęściowego stroju :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super post, świetne stroje!!! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny post!!!!
    Może wzajemna obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest tego dużo, jest w czym wybierać...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Czas na nowy strój i na nową figurę, z tym pierwszym jest trochę łatwiej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. post na pewno przydatny dla wielu osób :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi mało kiedy przydaje się strój kąpielowy ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. super post,kilka kostiumów wpadło mi w oko :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Lato tuż tuż... Przydatne rady

    OdpowiedzUsuń

  11. Niektóre stroje boskie np. prostokąt nr 3.
    Przydatne informacje :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Szybko się zabrałaś za ten post, ja jeszcze nie myślę o lecie, choć jakiś czas temu dostałam fajny kostium, więc może okazać się że mam problem z głowy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo wiem, że w maju wchodzą w sklepach kolekcje strojów kąpielowych więc pomyślałam, że komuś może się przydać kilka porad:)

      Usuń
  13. świetny post:) ja już mam sporą kolekcję ale napewno jak co roku wynajdę nowy "jeszcze piękniejszy" niż pozostałe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba każda kobieta tak ma:) najczęściej z butami:)

      Usuń
  14. Ja lubię stroje w w stylu retro ;-)

    http://monika-jb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. i co zrobiłaś, teraz mi smutno, że nie mam żadnego fajnego stroju :( piękne propozycje!!

    OdpowiedzUsuń
  16. ja ze strojami mam największy problem. Ale już udało mi się dostać w tym roku :D

    OdpowiedzUsuń
  17. no coz jestem prostokatem i stroje do tej sylwetki bardzo mi sie podobaja!!
    http://zielonoma.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Teoria teorią, ale i tak najważniejsze jest to stanąć w lustrze, zobaczyć siebie i stwierdzić, że ten strój sprawia, że wyglądam świetnie :)))

    Lubię oglądać dawne zdjęcia sprzed lat, gdzie kobiety wyglądały jak kobiety, a nie jak mężczyźni z ciut większym biustem i dłuższymi włosami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się:) najważniejsze to dobrze się czuć w stroju czy innym ubraniu:) też bardzo lubię dawne zdjęcia, kiedyś kobiety miału biodra większe piersi czy konkretne uda i nikt sie nie wstydził tego:)

      Usuń
  19. Świetna notka, wiele dobrych rad, na pewno sie przydadzą :)
    BLOG <- klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. przydatny post! bardzo fajny blog, pooglądałam, poczytałam i zostają na dłużej, obserwuję i będę wpadać częściej :) jeśli masz ochote zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. dziękuję:) już obserwuję Cie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super przydatny post, bo waśnie szukam czegoś dla siebie :)
    Pozdrawiam i zapraszam cię do siebie nie konkurs ! Tylko dwa proste warunki do spełnienia a nagroda rewelacyjna ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam kompleks nóg i ciągle mi się wydaje, że wszyscy patrzą tylko na moje nogi. Dlatego teraz wypowiedziałam walkę kompleksom i ćwiczę i mam zamiar dumnie spacerować po plaży w nadchodzącym sezonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam ten problem i podobnie jak ty staram się z nim walczyć, kibicuje żeby Ci się udało:)

      Usuń
  24. Ha ! czyli dobrze dobrałam kostium do swojego jabłuszka nieszczęsnego - mam identyczny jak ten czarny ostatni w pierwszym rzędzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. uff jak dobrze ze mnie ten temat w ogole omija - ciezka sprawa a ja nie lubie w kostiumie zazwyczaj wskakuje w same majtasy i t-shirt nie lubie sie tez opalac w ogole boje sie nadmiaru slonca nawet mimo filtrów - tak wiem czubek ze mnie ale kostiumy sa piekne mogalbym taki w czarne pasy na skos do szortów na wieczorne dicho na plazy zalozyc <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię się opalać i unikam słońca :) a ze stroju kąpielowego też rzadko korzystam:) Ja zazwyczaj jak już muszę to korzystam z palero albo szortów i biustonosza:d

      Usuń
  26. przydatny post, ja szukam bikini na ten rok, chce zeby bylo w miare proste bo stanik od bikini bedzie mi zastepowal tez stanik taki noo normalny bo lecimy do azji na trzy tygodnie z plecakiem wiec oszczednosc miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Co myślisz o tym stroju? http://stroje-kapielowe.blog.pl/2013/04/15/kostiumy-kapielowe/comment-page-1/#comment-1 Bardzo mi się podoba i zastanawiam się nad jego zakupem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. według mnie jest bardzo ciekawy, wszystko zależy jaki masz typ sylwetki:) osobiście nie lubię falbanek bo mi przeszkadzają ale jak ktoś ma inne zdanie czemu nie:) Na pewno strój świetnie będzie wyglądał na kimś kto ma ładne ramiona i średni albo mały biust. Duże wycięcia powodują, że świetnie eksponują nogi. Pionowe linie wyszczuplają, a taki wzór na pewno sprawi, że nie przejdziesz nie zauważona:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  28. świetny temat, wakacje tuż tuż :D

    post numer 1 !!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ehh przeraża mnie trochę perspektywa poszukiwań stroju w tym roku, bo postanowiłam, że kupię ten idealny.;)

    OdpowiedzUsuń
  30. ten cały biały dla klepsydry jest boski po prostu! szkoda że sporo zakrywa, ja lubię jak strój zakrywa tylko te najbardziej intymne części żeby się równomiernie i mocno opalić :)

    OdpowiedzUsuń
  31. super blog, super wpis !
    Możesz powiedzieć skąd jest ten kostium - ostatni w klepsydra, dziewczyna z warkoczem?????????

    OdpowiedzUsuń